maandag 29 juli 2013

De Barbecue


Met deze blog wil ik aandacht vragen voor de eenzaamheid onder ouderen en de hoge werkdruk van hun mantelzorgers. 
Op mijn blog schrijf ik over mijn praktijkervaringen als initiatiefneemster van MyParents.nl, over senioren service, gesprekken met mantelzorgers en ouderen, mijn omgeving, internet en nieuwe media.

Het is mogelijk om via deze blog je eigen ervaring met de mantelzorg te delen als Gastblogger. Stuur hiervoor en de spelregels een mail naar: ilove@myparents.nl. Zet in je mail onderwerp duidelijk: Gastblog voor MyParents.nl

Uit het leven van de mantelzorger

1. De Barbecue
Toch spannend het schrijven van mijn allereerste blog. Met Bach op de achtergrond, schijnt goed te zijn voor je concentratie, bijt ik het spits af. Tot een maand geleden was ik nog een twitterfoob maar ik realiseer me toch dat het bereik van social media enorm is. Dus perfect om in te zetten en aandacht te vragen voor ouderen en mantelzorgers in onze omgeving. We kunnen veel veranderen door kleine dingen voor elkaar te doen.
Op deze zwoele zomeravonden laat ik het drukke Amsterdamse regelmatig achter mij om te vertoeven in de tuin van mijn schoonouders. Zo ook gisteren. Er werd veel gelachen en vooral veel en heerlijk gegeten.
Vanmorgen werd ik bijna voldaan wakker. Om half zes werd de nieuwe dag enthousiast ingeluid door een ijverige Brabantse haan. Gelukkig herstelde mijn humeur snel na het drinken van een kop verse muntthee uit de tuin, lavendelgeur en heerlijke zonnestralen op mijn stadse gezicht. Een betere werkplek kan ik mij niet wensen.
De buurvrouw van 80 zat ook in de tuin. Ze vertelde dat ze gisteravond alleen in haar tuin zat en erg had genoten van het weer. Toen ik doorvroeg zei ze dat ze allemaal gezelligheid om haar heen hoorde van mensen die aan het barbecueën waren. Het geroezemoes, het getik van bestek op borden, muziek en veel gelach. De dame voelde zich zo alleen dat ze zelf maar met een vork tegen haar glas en op haar bord was gaan tikken, zodat het leek of zij ook visite had met wie ze het heel gezellig had.
Laten we deze zomer allemaal iemand, van wie je weet dat hij of zij extra aandacht verdient, uitnodigen om gezellig samen mee te barbecueën en een kippetje te kluiven. Pay it forward.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten